»Nobena retrospektiva slovenskega filma, ki je omejena na izbor, seveda ne more odgovoriti na vprašanje, kaj so glavne značilnosti in posebnosti slovenskega filma, naj gre za njegove zgodnje začetke, obdobje znotraj jugoslovanske kinematografije ali za obdobje po slovenski osamosvojitvi. Morda na to vprašanje skoraj lažje odgovorimo, če se vprašamo, kaj te značilnosti niso. Torej, kaj niso posebnosti slovenskega filma.«
»Reči, da je Renoir najbolj inteligenten režiser, pomeni reči, da je Francoz od glave do pete. In če je Eléna in možje francoski film par excellence, je zato, ker gre za najbolj inteligenten film na svetu. Je umetnost in hkrati teorija umetnosti. Lepota in hkrati skrivnost lepote. Film in hkrati analiza filma.«
»V času, ko meje znova pridobivajo pomen in se Evropa sprašuje o svoji prihodnosti, retrospektiva ponuja neprecenljivo priložnost za refleksijo o tem, kaj pomeni sobivati na prelomnici narodov, ideologij in zgodovinskih sprememb.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju